Friday 26 August 2016

Jalan2 sambil fikir2 :)


Bukan waktu cuti ni tapi tetap mau ikut family jalan2 hehe ,, yaa laa i kan bongsu jadi tak boleh tinggal :p . Bertolak pagi dari kk pegi kl then ambik lagi flight pegi ganu hehe ,, Penat + Pening tapii best jugaklahh, pengalaman kan. Actually pegi ganu tu teman kakak ada meeting sana tp dia yg meeting yang lain ni tumpang ikut berjalan jaa hihi seminggu cuti kejaa nasib bek ada ganti hehe. 
hmmm yang saya pening nii baba kata bawa jalan2 ni sekali dia nak suh tgk2 and fikir2 nak sambung kat mana urusan lain baba yang urus, semangat betul baba saya hehehe ,,, saya takda jawab apa2 lagii tapi mama ngan baba kalau boleh nak saya sambung kat tempat yang islam yang terjaga. bukan apa, bukannya diorang tak pcaya ngan sayaa tapi diorang nak yang terbaik untuk sayaa .. faham3 hehe ,, mama ngan baba t'tarik ngan terengganu & kelantan .. diorang balik2 sebut 2 negeri tuu jaa .. islamnya terjaga katanya. Insya Allah tak da nak risau sangat kalau kat sana. hehehe saya senyum ja masih takda bagi apa2 jawapan .. sambil2 berfikir juga la ,, saya kalau boleh nak ada kawan juga huhu bukan tak reti cari kawan baru tapi at least ada la yang saya kenal yang boleh stay study sama2 sana huhu kalau kakak kata kelantan ok ada umah umah mak mentua dia sana ,, bonus k mana lah saya kenal famliy husband diaa huhu .. ntah lah ntah lah ntah lah .. best juga tgk life kalau yg terjaga ni tp tu asbab jaa sebenarnya kalu nak betul2 terjaga agamanya dari diri kita jugaa kan kalau kita tinggal tempat yang tak ramai islam sekali pun agama kita masih boleh terjaga terpulang macamana kita usaha jaga hati ngan iman tuu ,, Insya Allah mungkin boleh jadi semakin baik lagi,, tapi tu lah dugaannya mungkin besar sikit .. tapi Allahualam laa kita mampu merancang, yang menentukannya bukan kitaa ,,, kita buat plan kat kertas b'helai2 sekali pun kalau ALLAH kata tidak tak jalan jugaa hehehe ,,, doa jak semoga apa yang jadi dengan kita, takdir kitaa semuanya baik2 Aamiin Insya Allah

No comments:

Post a Comment