Monday 8 August 2016

Jodoh, kerja, study ???


baru habis konvo diploma makcik-makcik yang comel loteh dah tanyaaa umur dah 21 takkan tak tunang /kahwin lagii atau tak kerja lagi ka atau tak penat ka study atau blablablablabla ,,, hihi maybe makcik tuu kahwin masa umur lepasan spm kot tu lah dia rasa 21 tu dah cukup tua dah kahwin ,, hihihi mampu tersenyum jak lahh bila dorang kata anak dorang dah ada husband and anak2 yang pintar  dah ada kerja tetap dah ada rumah banglo dah ada blablablablabla ,, Alhamdulillah makcik anak makcik jumpa jodoh awal , dapat rezeki awal , semoga semakin bahagia lah makcik dan keluargaa yaa 

Jodoh
21 tahun tua sangat kaa ?? hehe tak pernah terfikir nak kahwin umur berapaa yang aku tahu kahwin bila dah ada calon, ada jodoh dan bila bersedia ,,, konsep sedia tuu lagi payahnyaa Allahualam nak kena sedia kewangan, ekonomi, ilmu, and nak kena tahu dah ready nak jadi makmum/imam dekat seseorang. bukan setakat nak kahwin kot, kita nak share life kita dengan diaa ,, seluruh life kita dah bukan kita sorang yang punyaa ,,, kalau dah ready awal ,, untunglaaaa ,,,, ALLAH dah atur tuuu tunggu jer laa masa yang tepat, doa jaa banyak2 semoga orang yang jadi jodoh kita tu orang yang kita sebut dalam doa kitaa , tak perlu bagi dia tahuu cukup kita tahu dia yang kita doakan ,, ALLAH akan bagi jawapan nantiii ,,, 
#Rainbow
Kerja
hmm,, sekarang saya pun tengah kerja laa makcik cikgu tadika ,,, comel kan?? ahaha rezeki saya belum sampai nak dapat kerja tetap lagii ,, kerja sekarang even sementara  pun cukup dapat pengalaman and pendapatan sikit pun dah sempurna dah kerjaa saya even selalu gaduh-gaduh manja dengan budak-budak tuu haha mungkin rezeki sayaa tak sampai lagi , tengah on the way laa tuu hehe

Study
jujur jaa kalu nak ikutkan memang penat, macam dah nak give up tapii bila fikir macamana bahagia mama ngan abah saya senyum masa saya konvo diploma hari tuu , Allahuakhbar tak terbayang bahagia dorang kalau saya naik pentas konvo lagi satu hari nanti Insya ALLAH,, tengok senyum diorang pun dah buat saya faham yang diorang nak yang terbaik untuk saya sebab tuu diorang tolong saya buatkan keputusan pasal study,, kat mana, study apa, sampai mana hehe ,, yang lain diorang bagi saya tentukan sendiri tapi bab study diorang tolong buat keputusan , Alhamdulillah kos yang diorang nak pun dah memang saya minat so teruskanlahh hehehe ,,,, 

ALLAH dah susun cantik-cantik , kemas-kemas jalan cerita kita ,, lagi indah dari cerita novel , movie dll ..DIA dah bagi kemudahan dah dengan kitaa ,, cuma perlu doa banyak2, usaha buat yang terbaik dan selebihnyaa tawakal ,, Insya ALLAH bahagia milik kitaaa tak payah kalut :)

No comments:

Post a Comment